18 Kasım, 2012

Babama Doğum Günü Pastası:)

İnternette babalar günü için yapılan pastaları araştırırken yabancı bir sayfada  gördüğüm bu barbekü pastasının üstünde hamburger köftesi ve sosis vardı. Ama biz türklere uyarlamak için ben şiş kebap ve klasik türk köftesi yaptım :)  Kısıtlı zamanım vardı, yapımı kolay ve fazla vaktimi almayacak şeker hamuru figürleri arıyordum ve tabiki babamada hitap etmesi gerekiyordu. Aslında benim babamı, mangalda pişen etlerden çok bir kase sütlaç daha çok mutlu eder. Tanıyanlar bilir o tam bir tatlıcıdır. Kendisi gibi tatlı şeyleri sever yani :) Mesala kaşarlı tostun üzerine reçel döker öyle yer. Laf aramızda çok ta iyi reçel yapar ama genelde ocağı batırır o yüzden annem pek izin vermez mutfağa girmesine :) Mütavazidir benim babam, uysal bir kişiliği vardır. Kim 500 milyar yarışmasındaki en zor soruları bilecek kadar genel kültürü ve pratik bir zekası vardır ama hiç bir zaman bilgiçlik taslamaz. Çevresindeki çoğu insan onun 4 dil konuşabildiğini bilmez. Kimsenin hayatı onu ilgilendirmez. Onun kitapları ile evin içinde başka bir hayatı vardır. Çoğu zaman almak istediğim trend bir kitabı onun masasında görürüm ve "bunu ne zaman okudun baba" diye çığlık atarım :) Bizim ilişkimize gelir isek "Babalar ve Kızları" adında bir kitap yazacak kadar olmasa da cok iyi anlaşırız biz. Özellikle 30 yaşından sonra ve evden ayrılıp onun uzaklığını hissettikten sonra diyebilirim. Ve benim ondan aldığım en kıymetli hazine dürüstlüktür. Tabi saymakla bitiremediğim babacığım aynı zamanda çokta komiktir. Çocuklarla çok iyi anlaşır. Sizin yanınızda somurtan küçük bir çocuk onun yanında hemen kikirdemeye başlar. Ama yetişkinleri güldürecek ince espirileride vardır.. Çocukla çocuk olur sonra büyür babam... Annem ona "çocuk ruhlu" der sonra da güler :) Ama ben hayal bile edemem onun da bir zamanlar çocuk olduğunu. Çünkü o babadır, kocamandır, büyük yapraklı bir ağaçtır..

Allah, babacığıma ve bu dünyadaki bütün babalara sağlıklı uzun ömürler versin. Amin..



















Hiç yorum yok: