03 Mayıs, 2012

DIY Projesi- Kumaş Mod Podge Dekupaj Tekniği ile ile Ahşap Kutu ve Tepsi Boyama vbg çok gerekli işler.. .)

DIY yani türkçe açılımı ile "kendin yap" işleri çok ilgimi çekmiştir. Böyle bir eskiyi yenileme, ıvır zıvır artık materyeller ile alakasız bişi yapma.. . Hele mod podge tutkalını aldığımdan beri dekupaj mekupaj ne yapsam da kullansam stresi beni yedi bitirdi.(bknz örnek) Ama gelin görün ki bu tarz heveslerle yaptığım bir çok şeyi evde koyacak yer bulamam. Ayrıca internette diy projesi olarak paylaşılan bir çok yazıya bakıyorum ve hayret ediyorum. Çünkü ya marongoz  ya da terzi olmanız gerek onları yapmak için ve evdeki artık mataryelinizin son derece şık bir vintage şifonyer çekmecesi!  Ama nerde? Belki annemden istesem "Aaaa, caaanım ceviz ağacını beyaza boyayıp birde zımparalaycak mısın? Yazıkkk"  diye elimden alıp kaçırır. Fakat bu tarz zor diy projeleri de ilham verebilir bize, mahallemizin marangozuna gidip ( ki öyle biri yok) hemen sipariş verebiliriz. Neyse  ben kendi işime bakayım ve size amatör ruhumla yaptığım  tepsi ve kutudan bahsedeyim artık. Dediğim gibi kutuyu evde yerlere göklere sığdıramadım. Çok sevdiğimden değil "ne yapayım ben bunu" sıkıntısından dolayı. Banyoya koydum içine koyacak hiç bişi bulamadım. Yatak odasında takı koyayım dedim ama koyu tonlarda olan odanın renklerine uymadı..  En sonunda şirin şeyler odasına koydum ama içi boş bir şekilde diğer kullanışlı kutuların yanında duruyor. Ayrıca suya girmeyecek ise ahşap üstüne  (kumaş) dekupaj tutkalını kullanmanın hiç bir anlamı yok. Bunu bitirdikten sonra anca kavrayabildim :)  Kavonozlara gelir isek bu başı boş kutunun yanında dekor olmaları için koymuştum. Ama kendi içinde onlarda diy fikri olabilir belki. Kapaklarını kağıtla kapladığım kavanozlar içinde balayında deniz kenarlarından topladığım kum, mercan ve kabuklar... Sizde hatıraları seviyorsanız deneyip salonunuza koyabilirsiniz tabi salonunuz benim gibi beyaz tonlarda ise.. Ve tepsi. Ondan bahsetmek bile istemiyorum :)

İyi diy'ler..:)

Sevgilerimle..

Feride♥ 

 Gereksiz Kutu için gerekli malzemeler;

1. Ahşap Kutu (Daha önce ahşap boyası ile beyaza boyanmış)
2. Kumaş
3. Modpodge Dekupaj (Kumaş) Tutkalı
4. Kurabiye Kalıbı
5. Makas
6. Fırça
7. Kalem

Yapım aşamaları aşağıdaki resimlerden görüleceği üzere çok basit..









Çok amaçlı tepsi için gerekli malzemeler;

1. Ahşap Tepsi
2. Zımpara
3. Beyaz ahşap boyası
4. Vernik
5. Fırça
6. Kumaş
7. Cetvel
8. Makas
9. Modpodge Tutkalı 
10. Evde hoş ve boş bir zaman









7 yorum:

DİLSHEEN dedi ki...

çok güzel hepsi bayıldım:)hemen bende kumaş tutkalı edinmem lazım :) bu arada bana da beklerim çok öpüyorum.
http://dilsheen.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

merhabalar, mod podge tam olarak nedir ve nereden alabiliriz? birde fiyatını öğrenebilir miyim? çok teşekkürler.

Zeynep dedi ki...

Merhaba,

Yaptığımız kurabiyeleri şirin paketlere daha doğrusu hediye kutularına koymak için bunları nerden bulabiliriz önerebileceğiniz satış siteleri var mı?Teşekkür ederim...

Rengarenk dantel dedi ki...

Fena halde iştahlandim. Bu tutkali istanbulda yada onlune nerden bulabilirimmmm.

Adsız dedi ki...

mod podge'yi nereden aldın

♥ Şirin Şeyler - Cute Things dedi ki...

Mod Podge nedir sorusuna cevap vereyim önce:) Mod podge kağıt yada peçete üzerindeki deseni, kumaşa, ahşapa yada cama çıkartmamızı sağlayam beyaz bir tutkal ve kuruduğunda şeffaf bir verniktir. Kumaş, ahşap ve cam için ayrı ayrı versiyonları vardır. Ben Maltepe' de boya, vernik ve fırça gibi resim malzemeleri satan bir kırtasiyeden almıştım ve adını hatırlamıyorum. Eminim hobi malzemesi ve sanatsal malzeme satan dükkanlarda bulunabilir. Benim aldığım plastik şişe 15-20 TL idi sanırım inanın net hatırlamıyorum.

♥ Şirin Şeyler - Cute Things dedi ki...

Şirin kutulara gelir isek :) Onları Eminönünde Boxcity adında bir kutucudan alıyorum.