22 Eylül, 2011

Ne okudum? Ye, Dua Et, Sev...

Öncelikle şunu belirteyim; öyle her okuduğumu her yediğimi yazmayacağım ama bu kitabı paylaşmadan edemedim. Bunu "editörün seçtikleri" (editör ben oluyorum) olarak algılayabiliriz .) Şimdi konuya gelirsek; 2006 yılında baskıya çıkan bu kitabı, kitabın devamı olan ve ilkine göre daha az modası geçmiş "Ye Dua Et Evlen" ile birlikte "bir alana bir bedava" olduğunda alabildim. Elbette bu kampanyayı beklememiştim. Kitabı duymuş ve almak istiyor olmama rağmen bir türlü tesadüfi bir şekilde karşılaşmamıştı bu kitap ve benim gözüme çarpan kitap vitrinleri. Bende ikisini üst üste okuyarak böylesi sevdiğim bir tarz romanı okumanın verdiği ayıbı kapatmak istedim. Ve tahminlerim doğru çıktı. 500 sayfalık kitabı deli gibi 2 günde okudum. Kitabın son sayfasında, sinemada film bittiği için hissedilen o tuhaf duyguyu hissettim. Kendimi karanlığa, perdeden gelen rengarenk görüntülere, o sanki filmin içinde oradaymışsınız gibi bir ruh hali veren çok boyutlu seslere, koltukların içine gömülen bacaklarımın uyuşukluğuna, o kadar çok kaptırmıştım ki kitabın son sayfasında son cümlede yüzümde beliren tebessüme rağmen ışıklar yanıp kayan yazılar çıkınca eylemsizlik kurallarını ispat edercesine kitabın ilk sayfalarına aldığım notlara arka kapak ön kapak okumadığım bir şey varmı diye umutsuz bir şekilde göz gezdirmeye başladım.. Biten nihayetinde bir kitaptı. Ama sanırım benim için başlayan bir şeyler vardı...




Not: Kişisel gelişim kitabı olabilecek ama kesinlikle klasik bir gelişim kitabından çok öte olan, hayatının belli bir kesimini anlatan Elizabeth Gilbert' in bu kitabını benim gibi okumakta geç kaldıysanız bu hafta sonu bulduğunuz ilk çimenliğin üstüne bir örtü sererek kendinizi sayfalara bırakmanızı isterim .) Filmini izleyip tembellik yapanlar olabilir. Ama hiç bir sahne sizin hayal dünyanızda ki metaforları yakalayamaz...

2. Not : Az çok fikir sahibi olmanız için kitabın içinden çektiğim fotoğrafları sizlerle paylaşıyorum.Aslında bu kitap ve yazar hakkında sayfalarca spoiler verebilir ve akıl yürütür gibi değişik sonuçlara varabilirdim.. Ama bunu bizzat yazarın kendisine yazacağım e-mail ile yapmak istiyorum. Ama yazar için size şunu söyleyebilirim: Hinduizm kadar İslamı araştırsa müslüman olması bence bir an meselesi!

Son not :) Kitabın ikincisi olan "ye dua et evlen" den son 50 sayfam kaldı. Bu akşam eve gidince okuyacağım..

İyi okumalar..Yiyin, dua edin, sevin..Hayal dünyanız bol olsun .)








 








 














Hiç yorum yok: